Best x blog nih???

Thursday 3 March 2011

Pasar Malam Pesta

Petang yang indah. Sedang aku duduk-duduk sambil mengusap kepale kucing yg tah dari mane datang kt bilik aku nih, anset aku bunyik.

"Jol, jom g pasar malam petang nih"

Sambil melihat ketebalan wallet, aku pon balas mesej tuh.

"Orait, set. Kol 6 kite gerak."

treett.. treettt...

anset aku berbunyik

Wah, cepatnyer si tua nih balas mesej. Bela sake ke ape???

"Orait"

Aku pon mengambil inisiatif menurunkan kucing yg kat riba aku tuh. Dan bagaikan tidak bersetuju dengan tindakan aku, kucing tuh berusaha nak naek balek ke pangkuan aku. Nih x bole jadi nih. Aku campak-campak manje kucing tuh ketepi. Dengan muke yang bengang, beliau menjeling aku.

"X gune punyer tuan"

Dan bagaikan faham maksud beliau, aku secare spontannyer nk amik bantal untuk melempar ke arah beliau. Secepat kilat beliau berlari.

"X gune punye kucing. Perangai macam binatang"

"Memang binatang pon", die menjawab. keh keh keh....
sekadar gambar hiasan

Cilake...

***********************************

Kalau korng sumer nak tau, kt batu pahat nih ader banyak pasar malam. Setiap hari ader pasar malam. kalau hari-hari pergi, mau kopak beg duit nih. Yang ni plak jadual pasar mlm tuh.


Pasar Malam
  • Ahad: Taman Nira, Taman Sri Sulong
  • Isnin: Taman Bukit Pasir
  • Selasa: Simpang Enam, Kampung Bukit Putih, Kampung Istana, Taman Soga
  • Rabu: Taman Pantai, Taman Bukit Perdana
  • Khamis: Jalan Omar old Bus Station
  • Jumaat: Rengit, Taman Peri, Peserai
  • Sabtu: Pesta, Seri Gading

(peh, siap bagi jadual lagi)
Sampai jek kat pasar malam, mate aku da nampak macam-macam makanan. Peh, rasenyer da brape kurun aku x pegi pasar malam. Dengan berbekalkan wallet yg nipis lg tipis nih, aku pon ape lagi. Membeli belah di pasar malam.

Memule aku ngan member aku round keliling pasar malam tuh dulu. Kirenyer macam amik mood dulu la. Pastu, agak-agal da pnat round, baru la kitorng membeli.

Faveret aku kalu g pasar malam, aku mesti akan beli popia basah. korang tau x popia basah tu camne ghupe bentuknyer??? La. X taw ker??? Ape punyer kuno da. Ni ha. Aku bagi gambaran.

(sedap giler!!!!)


Nih plak antara snapshot yg aku amik kt pasar malam.

suker btol brader nih gmbr die kene amik...

 terbaek~


 candid...


 ramainyer org....


 sedap!!!!


 nih feveret aku gak....


*************************************

malas na membebel banyak... makan time...

p/s: bile la lagi dapat pegi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...